The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Jakub Roskosz ma 28 lat, na koncie sporo nagród, w tym wyróżnienie Forbesa „30 przed 30” i kilka biznesów, z których najbardziej rozpoznawalne są DuzeRabaty.pl oraz. blog modowy jakubroskosz.com. Jest także właścicielem popularnego magazynu o koszykówce MVP Magazyn. Zarządza sklepem internetowym Mosquito. Od niedawna tworzy szkolenia z e-commerce, w których dzieli się swoją wiedzą i dziesięcioletnim...
O pozytywnym i negatywnym wpływie handlu online na środowisko naturalne i sposobach na poprawę tego stanu rozmawiamy z Dyrektorem Arkadiuszem Kawą z Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania
Każdy z uczestników rynku kurierskiego wie, że e-commerce jest obecnie jednym z głównych, jeżeli nie kluczowym, generatorem ruchu przesyłek. Pandemia COVID-19 unaoczniła to wyraźnie, jak żadne inne z wydarzeń w XXI w. O strategii jednego z liderów rynku kurierskiego w Polsce porozmawialiśmy z Małgorzatą Markowską, Promotion & Communication Managerem w GLS Poland.
Ostatnia mila – czyli dostawa do finalnego odbiorcy, w ostatnich latach bardzo się zmieniła i ewoluowała, a sytuacja pandemiczna tylko potwierdziła nowy i nie tylko utrzymujący się, lecz dynamicznie rosnący trend, jakim jest dostawa do automatów paczkowych – czyli samoobsługowych urządzeń umożliwiających odbiór i nadawanie przesyłek. Pionierem i liderem tego rynku jest oczywiście InPost, jednak konkurencja...
Dzięki obecności DirectLink w Polsce – mamy możliwość przedstawienia czytelnikom kolejnej wersji najnowszego raportu z rynku E-commerce, przygotowanego przez PostNord, praktycznie w tym samym czasie we wszystkich krajach w Europie. Na co dzień obsługujemy Klientów także z rynku e-commerce, zapewniając usługi fulfilmentu, dystrybucji oraz obsługi zwrotów.
Wraz z gwałtownym rozwojem e-handlu pojawiają się nowe wyzwania dla firm działających w branży e-commerce. Klienci oczekują dzisiaj nie tylko obsługi na najwyższym poziomie, ale także szerokiego wyboru form dostaw, w tym przesyłek ekspresowych realizowanych tego samego dnia, oraz szybkich i bezproblemowych zwrotów. Rosnące potrzeby konsumentów wiążą się z koniecznością ciągłego zwiększania efektywności...
NIDEC GPM Group jest dostawcą dla sektora motoryzacyjnego. Zastosowanie autonomicznych robotów mobilnych Mobile Industrial Robots (MiR) pozwoliło firmie zwiększyć efektywność procesów intralogistycznych i obniżyć poziom magazynowanych zapasów. Pracujące w NIDEC trzy roboty mobilne MiR100 zostały wyposażone w system do holowania MiRHook. Roboty przewożą materiały – pokrywy pomp olejowych, łożyska pomp...
Przenoszenie coraz większych sfer życia prywatnego i gospodarczego do internetu sprawia, iż przedsiębiorcy rzadziej muszą opuszczać swoje biura w celu zawarcia umowy. Rozwijający się rynek marketplace pozwala oferować swoje produkty i usługi na coraz to nowych rynkach. Reasumując, podpisać umowę przez internet możemy na dwa sposoby. Pierwszy to forma dokumentowa. Zawieramy umowę poprzez np. akceptację...
Łańcuchy dostaw podlegają nieustannej ewolucji związanej zarówno z globalnymi trendami rynkowymi, wdrażaniem innowacji, jak i zjawiskami określanymi przez jednych jako czarny łabędź, a przez innych jako szary nosorożec. Nie bez znaczenia pozostają również postawy konsumentów, ich preferencje oraz konkurencja powodujące, że usprawnienia, o których mogliśmy jeszcze niedawno czytać w kontekście możliwych...
W pierwszym półroczu 2021 roku popyt na powierzchnie magazynowe w Polsce sięgnął 3,15 mln. m². To wzrost o prawie 50% w porównaniu z podobnym okresem z ubiegłego roku. Wśród najbardziej rozwijających się trendów na rynku logistyki wskazuje się przede wszystkim automatyzację procesów magazynowania.
Badanie, które przeprowadziliśmy, przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.
DPD group już drugi rok z rzędu podkreśla swoją dbałość o to, aby jej działalność e-commerce była przyjazna środowisku. Coraz więcej firm logistycznych nie traktuje troski o otoczenie jako jednego z wątków PR, ale jako część przemyślanej, zaplanowanej i konsekwentnie wdrażanej strategii. To, co jest kluczowe we wdrażaniu działań w zakresie redukcji negatywnego wpływu, dotyczy myślenia długofalowego,...
Dziś w polskich e-sklepach trudno znaleźć przy metodzie dostawy informacje o jej wpływie na środowisko, a takie informacje e-konsumenci powinni otrzymywać.
Quick commerce i dark stores to koncepty, które w coraz większym stopniu będą determinować rozwój handlu internetowego i logistycznej obsługi dostaw. Prognozy wskazują, że na rynek polski będą wchodziły nowe podmioty (np. planowane wejście Gorillas), a szybkie dostawy będą obejmowały coraz to nowe grupy towarów (90-minutowe dostawy produktów CCC we współpracy z Xpress Delivery). Warto śledzić rozwój...
Rafał Brzoska, prezes InPostu, poinformował na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, że jego firma pracuje nad strategią rozwoju nowego segmentu rynku e-grocery, czyli dostaw żywności online. – Ten segment rynku stanowi w Polsce mniej niż 0,5%, a np. w Anglii i Francji przekracza już 10%. To trudny rynek, ale oczekiwany przez naszych klientów – mówił w Katowicach prezes i właściciel InPostu.
Przedłużenie okresu używalności odzieży przez użytkowników jest najistotniejszym elementem gospodarki o obiegu zamkniętym w branży fashion. Wartość odzieży, która trafia na wysypiska szacuje się na kwotę 460 mld USD.
Polskie centra handlowe odwiedza sporo młodych ludzi, którzy jednak nie są już specjalnie zainteresowani zakupami, a tylko spotkaniami towarzyskimi. Czy młodzi Polacy w wieku do 24 lat już robią zakupy tylko przez Internet?
Fenomen rosnącej w ostatnich dwóch latach lawinowo sprzedaży internetowej i widoczne sukcesy polskich e-sprzedawców na rynku wewnętrznym są powszechnie znane i analizowane pod każdym kątem. Wiedza o tym, jak polskie firmy radzą sobie ze sprzedażą przez Internet na rynkach międzynarodowych, jakie bariery utrudniają im ekspansję, a jakie okoliczności im sprzyjają, była do tej pory dostępna głównie w...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.